Friday, May 22, 2009

kasih dan sayang


Pada suatu pagi di satu sekolah
menengah, ada seorang pelajar bertanya
pada seorang guru yang sedang
mengajar. Ketika itu, guru tersebut
sedang menyentuh mengenai kasih dan
sayang secara am. Dialog di antara
pelajar dan guru tersebut berbunyi
begini :

Pelajar : Cikgu, macam mana kita nak
pilih seseorang yang terbaik sebagai
orang paling kita sayang? Macam mana
juga kasih sayang itu nak berkekalan?

Cikgu : Oh, awak nak tahu ke?
Emmm…baiklah, sekarang kamu buat apa
yang saya suruh. Ikut je ye…mungkin
kamu akan dapat apa jawapannya.

Pelajar : Baiklah…apa yang saya
harus buat?

Cikgu : Kamu pergi ke padang sekolah
yang berada di luar kelas sekarang
juga. Kamu berjalan di atas rumput di
situ dan sambil memandang rumput di
depan kamu, pilih mana yang PALING
cantik tanpa menoleh ke belakang lagi
walaupun sekali. Dan kamu petiklah
rumput yang PALING cantik yang berada
di depan
kamu tersebut dan selepas itu
bawa balik ke kelas.

Pelajar : Ok. Saya pergi sekarang dan
buat apa yang cikgu suruh.

Apabila pelajar tersebut balik semula
ke kelas, tiada pun rumput yang berada
di tangannya. Maka cikgu pun bertanya
kepada pelajar tersebut.

Cikgu : Mana rumput yang cikgu suruh
petik?

Pelajar : Oh, tadi saya berjalan di
atas rumput dan sambil memandang
rumput yang berada di situ, saya
carilah rumput yang paling cantik.
Memang ada banyak yang cantik tapi
cikgu kata petik yang paling cantik
maka saya pun terus berjalan ke depan
sambil mencari yang paling cantik
tanpa menoleh ke belakang lagi. Tapi
sampai di penghujung padang , saya tak
jumpa pun yang paling cantik. Mungkin
ada di antara yang di belakang saya
sebelum itu tapi dah cikgu cakap tak
boleh menoleh ke belakang semula, jadi
tiadalah rumput yang saya boleh petik.

Cikgu : Ya, itulah
jawapannya.
Maknanya, apabila kita telah berjumpa
dengan seseorang yang kita sayang,
janganlah kita hendak mencari lagi
yang lebih baik daripada itu. Kita
patut hargai orang yang berada di
depan kita sebaik-baiknya. Janganlah
kita menoleh ke belakang lagi kerana
yang berlaku tetap dah berlaku. Dan
semoga yang berlalu tidak lagi
berulang. Jika kita berselisih faham
dengan orang yang kita sayang itu,
kita boleh perbetulkan keadaan dan
cuba teruskan perhubungan tersebut
walaupun banyak perkara yang menggugat
perhubungan tersebut. Dan ingatlah
orang yang kita sayang itulah kita
jumpa paling cantik dan paling baik
pada MULAnya walaupun nak ikutkan
banyak lagi yang cantik dan baik
seperti rumput tadi. KECUALILAH jika
perhubungan tersebut tak boleh
diselamatkan lagi, maka barulah kita
mulakan sekali lagi. Maka sayangilah
orang yang berada di depan kita dengan
tulus dan ikhlas.

Monday, May 18, 2009

keputusan yang agak berat...

telah lama ak pk...mmg btul ak sygkan die...
tp ak da jd phk yg ke-3...
ak tnye die...ak 'perampas'...ak 'jahat'...
tp die menafikannye...
yer...ak btol2 sygkn die...
even bru knl...tp ak sng dgn die...
perasaan....perasaan...kenapa jd begini...
ak tak minta jd begini...
hatiku saket ble trfkirkan hal nih...
ya allah...tlg lah hambamu ini...
meskipun ak trpksa mengalah...ak redha ya allah...
bia lah ak mencintai dirinya dlm hatiku jer...
mencintaimu pun adalah bahagia untukku...



cinta dalam hati...

Mungkin ini memang jalan takdirku
Mengagumi tanpa di cintai
Tak mengapa bagiku asal kau pun bahagia
Dengan hidupmu, dengan hidupmu

Telah lama kupendam perasaan itu
Menunggu hatimu menyambut diriku
Tak mengapa bagiku cintaimu pun adalah
Bahagia untukku, bahagia untukku

Ku ingin kau tahu
Diriku di sini menanti dirimu
Meski ku tunggu
Hingga ujung waktuku

Dan berharap rasa ini kan abadi untuk selamanya
Dan izinkan aku memeluk dirimu kali ini saja
Tuk ucapkan selamat tinggal untuk selamanya
Dan biarkan rasa ini bahagia untuk sekejap saja

Sunday, May 3, 2009

Cinta??? patutkah aku menerimanya???

erm...setelah sekian lama hati dikunci...
akhirnya ianya telah diteroka oleh seorang insan yg x twu erti pts asa...

wahwahwah...yn ckp ayt2 puitis yer...
hmm...ptut ke tdk yn terima 'die' dlm hdp yn?????
kenapa yn xdpt bt kptsn....yn mrh dgn diri sndiri...
knapa yn xde pndirian skrg nih???

mne yn yg dulu???tegas! ape2 pon yn cpt bt kptsn...
tp skrg kenapa dgn 'die', yn susa nk bt kpstn???....

betul ke yn sygkan 'die'???
hati brdebar ble fikirkan 'die'...
hati resah ble pndang 'die' dpn mata...
hati rindu ble sharian xjmpe...

ya allah....tlglah hambamu ini...
yn tanak terjerat lg sekali...
cukuplah pengalaman mengajar yn erti cinta sebenar...

disebabkan 'die', aku menangis...
kenapa yn perlu menangis disebbakan kaum adam???
yn benci dgn sume nih!!!!
benci2!!!!!

yn takut hati dilukai lagi...
yn xyakin dgn 'die'...
yn bahagia ke dgn 'die' nnt???
btul ker 'die' xsme cm org yg pnh melukai hati yn dulu???
mne 1 kptsn yg patut yn bt, yg xkn melukai hati 'die' n org lain...

hmmmmmmmm..................................

yn sayang diorg nih!!!



org2 yg ade dlm nih...yn syg diorg nih...sume sal diorg yn nk kepochi2...hehehe...

1. my family


2. my fwen


3.hazatul nabila (kwn fs yg chumeLLL)

4.my 1st love... ( Muhd Fikri Hilmi )

5.ct sarah (kwn fs yg sweeTTT)


✖ love story ✖


ahaa....entry kali nih yn nk share dgn korg sume love story dlm hdp yn...

hehehe...nk brcintan-cintun kejap yer...

korg sume tawu ape itu cinta?????

hmmm...4 sure lar korg sume tawu yer x....
sian yer...agknye yn aje yg blm pst ape itu cinta...
cz yn xpnh lg jmpe cinta yg sejati...
baik kwn @ pun dlm hdp yn sndiri...

org ckp cinta itu buta???
cinta ade mata ker????hahaha...lwk larh....
yer2...cinta itu 'buta'....klu da brcinta sume bnde jd indah...
btol kn???kbnykkn kaum hawa yg 'trkne' dlm word nih...

kesian2....hahaha...trmsuk ler dgn yn...
hmmm...nk slhkn kaum adam 100% pon xblh jgk...
kenapa lar kaum hawa nih cpt sgt trust dgn lelaki yg xbrape nk btol...

hmm...kdg2 yn rse...adalah lbh bgus kte trime org yg menyayangi diri kita..
brbanding kte yg menyayangi dirinya...(paham x nih?)

ps: ini sume dr pandangan sye ajer...xde kne mngena dgn sespe yerk...

tak menentu

arghhhhhhhhh...........
hidupku bagaikan tak menentu since dpt keje yg berlambak2....
sume bnde nk kejar.....
nk g kls tiap2 ari kelam kabut....
nk rushing jer.....owg tgk pon pening....serabut...ahhh sume ade lah!
skrg nih nk kne siapkan mini projek b4 final test....
means ade lg 1 week utk siapkan sume keje????
argghhhhhhhh!!!!!!!!!!!
tidak......
masa sgt cemburui aku....
kenapa mesti semester kali nih diawlkn 1 month????
kenapa aku???(semester last skrg)

tp aku still kne teruskn jgk...
cmne skali pon ak ttp akn siapkan sume keje b4 final test...

go2 chaiyok!!!



Thursday, April 16, 2009

DAPAT TAG LAGI!

na tag yn lagi...sori ler... yn lmbt sket bkak blog... sebok...curik2 mse jer nih... jap lg ade test...huhuhu...smpt lg kan menyebokkn diri menaip...ngeee...

1.Anda rasa anda hot? - errr.....yeah....i'm hot...ngeee....

· 2.Upload gambar kegemaran anda

3.Kenapa anda suka gambar ini? - classic dan uniq...ye ker???hehehe...

4.Bila kali terakhir makan pizza? - bulan 2/2009 kot...lps penat bershopping..

5.Lagu terakhir yang anda dengar? - rocket by Yuna...

6.Apa yang anda buat selain menyelesaikan tag ni? - study utk test Cyberprenuership...

7.Selain nama sendiri, anda suka dipanggil dgn nama ape? - yn, shinbi, cheq yn...

8.Tag lagi 6 org - alamak...lum rmai kenalan ler...nnty la yer...heheh

~Yn Dapat Award!~


tankiu cheq Na....
yn dpt 1st award dr kamoo ghadys chumeLLL
chayunk kamooo!!!

Sunday, April 5, 2009

TAGGED BY ANIQUE

Name 20 people you can think of off the top of you head. Do not read the questions until you write and tag 5 people to do the survey.

1. mama 2. abah 3. abg2 4. ika 5. fikry 6. nabila 7. sara 8. nadh 9. ikein 10. ifa 11. diela 12. hanie 13. fiera 14. atyn 15. fify 16. k.yong 17. izzad 18. cik ct 19. mek zaimi 20. faris

The Questions:

1. How did you meet 14?
mase masuk semester 1 satu kls...sampaiiii skrg...Jan 2009

2. What would you do if you had never meet 1?
sedey teramat sangat!!! adeq syg mama...

3. What would you do if 20 and 9 date you?
hahahaha....xmungkin kot...jd laen nnt kang...

4. Would 6 and 17 make a good couple?
xboley2.....mustahil sgt nih...

5. Describe no 3.
garang tp baek...protect me as da only little sister in my family...hehehe(manje sgt)dgn diorg jer...


6. Do you think 8 is attractive?
yup!!! Sume keje die nk buat...hehehe...


7. Do you know anything about no 12's family?
of course lar! she's my best fwen in my class...(bilik die sebelah dgn bilik i jer pon...)


8. Tell me something about 7.
sgt chumeLLL n pndai mengedit pict... ^_*

9. What is no 18's favourite?
shopping! hahaha...klu nk tawu da latest style blh tnye die...

10. What would you do if no 11 confesses that he or she likes you?
yup! i like u too2 much!!! (stay in png jgk kan) ^_^

11. What language does 15 speak?
bhse melayu + bhse utara = rojak png! hahaha...

12. Who is 19 going out with?
xtawu ler...lme xcntct die...

13. How old is 16 now?
da 20lbh kot...my kakak angkat lorh...(hurm...entah2 da kawen...)

14. When was the last time you talk to 13?
bru jmpe td...g amek bju hstel sme2...n try bju sme2 jgk! ^_*

15. Who is no 2's favourite singer?
abah sgt ske lagu2 allahyarham p.ramlee...hehehe...zmn htm putih...

16. Would you date no 4?
yup n sure! my best fwen...since sek ren lg...until now..ngee! *_^

17. Is 15 single?
maybe kot...bdk nih gile cari duet...

18. What is no 11's last name?
*nurul_Diela* so...Diela ler...hahaha...


19. Would you ever consider being in a relationship with 10?
tidakkkkkk...nnt habib mara sye....tanak2!!!

20. Which schools does 3 goes to?
-->sk khir johari
-->smk tmn inderawasih
-->smk convent
-->tak tawu da..hehehehe

Thursday, April 2, 2009

Demi Matahari


Demi matahari dan sinarnya di pagi hari
Demi bulan apabila dia mengiringi
Demi siang hari apabila menampakkan dirinya
Demi malam apabila ia menutupi
Demi langit beserta seluruh binaannya
Demi bumi serta yang ada di hamparannya
Demi jiwa dan seluruh penyempurnaannya

Demi matahari dan sinarnya di pagi hari
Demi bulan apabila dia mengiringi
Demi siang hari apabila menampakkan dirinya
Demi malam apabila ia menutupi
Demi langit beserta seluruh binaannya
Demi bumi serta yang ada di hamparannya
Demi jiwa dan seluruh penyempurnaannya

Allah Subhanallah
Allah Subhanallah

Allah Subhanallah
Allah Subhanallah

Allah mengilhamkan sukma kefasikan dan ketaqwaan
Beruntung bagi yang mensucikannya
Merugi bagi yang mengotorinya

Allah mengilhamkan sukma kefasikan dan ketaqwaan
Beruntung bagi yang mensucikannya
Merugi bagi yang mengotorinya

Subhanallah


Wednesday, March 25, 2009

hepy besday my bro!!! ( Along )

hepi besday to you bro!!!

Along da tuo....da genap 29 taun umo along eyh...



Agk2 lar kan..ble plak lar adeq(me) nk dpt ank buah kembar(gurlz) plak yer...
tak saba da nih....nk ikat tocang utk ank2 along!!!

hehehe...utk muhd syukri & muhd syakir....ucu(me) tggu korg blk penang taw!!!
kite g jalan2 ngorat awek utk krg brdua k...

chayunk korang!!! utk Along ( Khairil Haizar Bin Abdullah ), adeq ucpkan smoga along dipjgkan umo,dimurahkan rzeki yg mlimpah2 ruah(blh kasi adeq sket...heheh)...n
May God bless u with His blessing through da year n may success be ur's...emmmmmuahhks!!!

GERAMNYER.....

geram! geram! geram!
mslah laen lum sttle,laen plak yg dtg...

nk continue sal kes pndrve mmbe tuh...
oleh sebab ade mcm2 gmbr dlm tuh,ktorg amek kptsn nk jmpe dgn bdk2 laki tuh...

wahwahwah....mcm berani jer kan....tp dlm hati...hnye tuhan aje yg tawu...
nervous sesgt2...mcm nk g brperang pon ade...
mcm2 yg brmain dlm fkrn nih...

agk2 nnt dorg perli tak aksi2 yg ade dlm pndrve tuh...
hhhmmmm....susa nyer....tp dek kerna ingt pesan mama,ak kne jgk berani kan diri...
wahhhh jd cm pwer puff girl ler plak...!



so ak pon berani kn diri kol bdk tuh...aturkan sesi prjmpaan...

kul 9.45 p.m ak n 2owg mmbe da siap mnunggu da nih...
ermmm....kul 10.15 p.m tak dtg2 jgk...argh...kne kol die lg...
cuak tol nk ckp dgn die...
dek kerna malu nk kol so, ak pon brmsg2 ler dgn die...
"Jd tak nk jmpe nih??"
"Jd2...kejap yer...on the way..."

tak suka nyer ak...bab2 mnunggu owg nih...
ermh...sbrkn diri ajer lar...
hah!!! kul 10.20 p.m bru nmpk btg hdung...
itu pon malu2 pulak...knonnyer ak bwk konco2 rmai sgt...

ekkelehhhh....

okeh2...strght 2 da point aje okeh!!
"Ape sal ajk jmpe nih??"
"Ktrog jz nk tawu, korg2 sume nih ade tak copy gmbr2 ke ape yg tak ptut dlm pndrve nih??"
"Copy??" "Nk copy gmbr ape nyer...dari copy gmbr awk2 sume nih..baek amek gmbr mak kami jer.."

dlm ht ak..."Amboi2...loyar burok plak bdk nih...nk kne da nih!!!...."

mmbe ak( da owner 4 dis pndrve) muka da cuak+pucat=nangis...
yg lg sorg pon sme...
ak lg ler...rse mcm nk pecah jer perut nih...

ermmm...lstly..."Tak ape lah klu tak amek...ktorg jz nk tnye itu jer..."
"Itu jer???!!!" "Ermm..."

*Ak mls nk pjg2kn hal nih...bia lar...pale da ckup serabut da nih...*
korg nk wt ape pon...lantak ler...nseb baek jgk diorg kasi blk pndrive kwn ak tuh...
klu owg laen...rse2 da sambar da...
mne tak nye...ade 3pndrve dlm satu tali...
kaya tol...klu owg laen(tak baek) yg jmpe...1-8gb 1-2gb n 1-1gb...
so sume skali ade 11gb...
wahhhwahhh....kayo2!!!!!!!

bt kwn ak( ndhirah ) hpe lps nih...ko,ak n yg laen2 lbh2 brhati2...
mcm bdk tuh ckp.."After dis u must be crefull okeh!!"




chayangku

Antara bnda2 penting dlm hdp ak...dan msti dbawa mne aje...


1st, my handphone!!! - NOKIA 5320 Xpress Music



2nd,my n0teb00k - Acer ASPIRE 4530




3rd, my Ding Dong - hadiah bsdy dari 'si die'




Nih sume brg2 ksygn ak....














Tuesday, March 24, 2009

Malangnya naseb... (T-T)



ermm....malangnye... malu...!!!!! apa perasaan korang bila pndrive korang dismpan org dlm mse 24jam??? klu dlm tuh xde pape..xpe la jgk kan...tp klu yg mcm2 ade nih???!!! malu sesgt2...yg ak nk cite nih avtlly bkn sal pndrve ak pon...tp roomte/mmbe kls ak... kiranya ak terlibat sme la cz gmbr2 ak n mmbe yg laen pon ade dlm pndrve die... klu yg jmpe tuh pempuan ok jgk tp...yg jumpe nih LELAKI malunyer....tebal muka nih... da la mcm2 posing gmbr tuh...
waaaaaaaaaa.......... bdk laki tuh pulak junior n same jbtn dgn kami2 nih... ak da xblh pk ape2 g da... smlman ak xblh tdo...even gmbr ak xbpe bnyk pon tp still ak rse malu... hari nih ak da dmam... bdk laki tuh 4 sure gtawu kekwn die... Bdk laki tuh blh ckp "Kne tgk gmbr la..klu x cmne nk tawu spe owner pndrve nih..." eeeiiii geramnye ak mse tuh....sabar ajer lar cz tme tuh rmai org...(dkt kafe)
blk aje bilik, ak n mmbe2 ak terus bkk ntbook n tgk ade ape dlm pndrve tuh...

ARGHHHHH........
semunye ade....everything.....
pelbagai pose ade...giler2.....

kwn ak nih da mula nk nangis cz die nye pndrive...of course ler dia rse brslh sesgt...
ye la kan...bkn die sorg yg kne...kami2 pon skali...
bg ak...bnde da jd...nk slhkn die 100% pon xblh jgk...die xsngaja...
gmbr2 tuh bkn utk tatapan umum...skadar utk kenangan ajer...

ermmmhhh....skrg nih ak n yg laen2 trpkse lar brhati2 bila nk g kls...
sebabnye???malu....tkt trjmpe dgn bdk2 yg da tgk gmbr2 kami....
lepas nih jgn terkejut pulak klu terjmpe bdk2 pempuan yg pkai purdah di polytech prmtg pauh nih yer...
hehehehehe.....

p/s: peringatan utk sespe yg simpan gmbr pribadi dlm pndrve...jge lah pndrve anda sebaek
mgkin...
*jgn jd mcm kami nih....*huhuhuhuhu....

Love is...
© Blogger - Template by Blogger Sablonlari - Font by Fontspace